Jabar1975, No niestety, dlatego czasem mysle czy nie lepiej jadac nad morze leciec do Wawy, a potem na Gdansk, ale w sumie to wychodzi na to samo. Co do tego czasu to jakies 7godzin wiecej niz normalnie jedzie sie ten odcinek. :|
Skoda Roomster od lipca w Polsce (ale i tak od września :) )
Zwiń
X
-
Skoda Roomster od lipca w Polsce (ale i tak od września :) )
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEMTagi: Brak
-
-
Skoda Roomster od lipca w Polsce (ale i tak od września )
Najnowszy produkt Skody, model Roomster ma być odpowiedzią czeskiej marki na nowe wymagania rynku w segmencie aut kompaktowych i kombivanów. Z połączenia kilku rozwiązań Fabii i Octavii II wyszedł model rozmiarami plasujący się w niszowej w Polsce klasie MPV z aspiracjami przeprowadzenia małej rewolucji również w segmencie C.
Cena za podstawową wersję wyposażoną w silnik benzynowy 1,2 l. będzie kształtować się w przedziale 46-47 tys. zł. Wersja Style z silnikiem 1,6 l. z którą Skoda wiąże największe oczekiwania na polskim rynku ma być o około 10 tys. droższa. W przyszłym roku pojawi się również wariant dostawczy Roomstera. W planach produkcyjnych Skoda nie przewiduje budowy auta z napędem na cztery koła. Pierwsze modele pokazowe trafią do polskich salonów w lipcu. Już wtedy będzie można składać zamówienia na nowy produkt czeskiej marki. Do rąk potencjalnych właścicieli auto trafi natomiast we wrześniu.
Historia Roomstera rozpoczęła się w 2003 roku na salonie samochodowym w Genewie. W szwajcarskich halach wystawowych Skoda zaprezentowała wówczas prototyp tego modelu, który wywołał wśród publiczności niemałe poruszenie. Nietuzinkowa sylwetka, przesuwane drzwi w tylnej części auta (rozwiązanie bardzo rzadko spotykane w tej klasie aut), rozsądna ogólna koncepcja samochodu i zapowiedzi Skody o wprowadzeniu auta do seryjnej produkcji były głównymi czynnikami, dla których świat motoryzacyjny dokładniej przyjrzał się temu modelowi.
I faktycznie, już w trzy lata po debiucie Skoda Roomster w wersji produkcyjnej pojawiła się Europie. W pierwszych miesiącach tego roku prezentowana była w Genewie i na targach lipskich w Niemczech, lada dzień pojawi się w sprzedaży w Czechach, a w trzecim kwartale tego roku zawita do Polski. Co prawda wersja produkcyjna została poddana kilku zmianom w stosunku do modelu studyjnego (zrezygnowano między innymi z rozsuwanych drzwi ze względu na zapewnienie lepszego komfortu i wyższego przodu – względy bezpieczeństwa w kolizji z pieszym), jednak forma auta pozostała niezmieniona.
Korzystając z zaproszenia Skody udaliśmy się do stolicy Czech, Pragi aby przyjrzeć się dokładniej nowemu produktowi z Mlada Boleslav i podzielić się pierwszymi wrażeniami z jazdy. Na początek kilka słów o ogólnej charakterystyce modelu.
Przy tworzeniu Roomstera głównym założeniem jakim kierowali się projektanci i inżynierowie Skody było stworzenie auta jednocześnie rodzinnego i rekreacyjno-sportowego. Z tego powodu Roomster wyróżnia się ciekawą acz kontrowersyjną sylwetką bardziej przypominającą popularne, dostawcze pickupy . Płyta podłogowa Roomstera to zlepek trzech różnych części, przodu zaczerpniętego od Fabii, zupełnie nowej części środkowej i tyłu od nowej generacji modelu Octavia. Takie rozwiązanie sprawiło, że nowa Skoda ma dość szeroki rozstaw osi 2617 mm co nie jest bez znaczenia w przypadku całkowitej długości auta – 4205 mm oraz pozycjonowania w klasie kompaktów i minivanów, w szeregu z Toyotą Corollą Verso, Fordem Focusem C-Max i również nowym Nissanem Note.
Jeżeli chodzi o polski rynek, to Skoda Roomster oferowana będzie w czterech wersjach wyposażenia: Roomster, Style, Sport i Comfort i z sześcioma silnikami – po 3 benzynowe (1,2 12V HTP 64 KM, 1,4 16V 85 KM, 1,6 16V 105 KM) i wysokoprężne (1,4 TDI PD 70 lub 80 KM oraz 1,9 TDI PD 105 KM). We wszystkich wariantach dostępna będzie 5-stopniowa, manualna skrzynia biegów, zaś dla wersji 105-konnej opcjonalnie będzie można zamontować skrzynię automatyczną Tiptronic.
Do jazd testowych wybraliśmy model z benzynowym silnikiem 1,2 l. odpowiadający naszym zdaniem najbardziej polskim realiom i zasobności portfela przeciętnego Kowalskiego. Mimo że jednostka nie imponuje wygórowanymi osiągami w mieście spisuje się poprawnie. Troszkę gorzej jest już na drogach szybkiego ruchu lub autostradach gdzie Roomster potrzebuje trochę czasu aby rozpędzić się do 130-140 km/h. Silnik jest w miarę elastyczny, jednak budzić zaczyna się dopiero od 4000 obr. Na zdecydowaną pochwałę zasługuje zawieszenie (przód kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna). Konstruktorom udało się znaleźć kompromis pomiędzy twardością i stabilnością w zakrętach, a komfortem. Roomstera prowadzi się precyzyjnie, przy większych prędkościach w zakrętach daje o sobie znać podsterowność co jest wynikiem cięższego przodu auta.
Pierwsze wrażenie jakie zaobserwowaliśmy po zajęciu miejsca w Roomsterze to przestrzeń. Na brak miejsca nie powinni narzekać pasażerowie z przodu i z tyłu. Co prawda miejsce kierowcy jest troszkę ograniczone przez wysuniętą kolumnę kierownicy, jednak podczas dłuższej jazdy nie ma to większego znaczenia i nie odbija się to na kondycji prowadzącego. Pod względem miejsca na nogi z tyłu Roomster wypada bardzo dobrze. Dużą przestrzeń udało się zagospodarować dzięki wyżej usytuowanym (o 4,6 cm) siedzeniom w stosunku do przednich foteli. Komfort jazdy jaki oferuje czeskie MPV jest naprawdę przyzwoity. Na duży plus zasługuje nowatorski system Varioflex umożliwiający składanie i przesuwanie tylnych siedzeń w różnych konfiguracjach, zapewniając jednocześnie szeroki wachlarz przewożenia bagażów. Z ciekawostek można wyróżnić system zabezpieczeń do przewożenia maksymalnie dwóch rowerów wewnątrz auta. Roomster osiąga też dobre wyniki jeśli chodzi o ładowność. W podstawowej konfiguracji siedzeń przestrzeń ładunkowa wynosi 477 l, po złożeniu tylnej kanapy 1555 l, a po całkowitym wyjęciu foteli 1780 l.
W wyposażeniu standardowym znajdą się m.in. w ABS (funkcja ASR), poduszki powietrzne przednie i boczne, czujnik parkowania, radio CD (DIN 1), wspomaganie kierownicy, system Isofix, system Varioflex, 14-calowe alu-felgi.
[mojeauto.pl -
link ]saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
-
Komentarz